چگونه می توانیم بفهمیم که یک وب سایت امن است؟
نوشته شده توسط : گل نسیم

ما از اینترنت برای همه چیز استفاده می کنیم. از خرید و پرداخت قبوض گرفته تا حفظ ارتباط با عزیزان. با وجود اطلاعات شخصی زیاد، امنیت وب سایت ضروری است.ما نشانه هایی را که نشان می دهند طراحی وب سایت امن است حال چه متعلق به شما باشد یا متعلق به شخص دیگر، و همچنین چگونگی امنیت سایت در بهترین حالت را نیز، پوشش خواهیم داد.

چرا امنیت وب سایت مهم است؟

حتی نگرانی های امنیتی جزئی نیز می تواند باعث ایجاد مشکلات بزرگ شود. حفظ امنیت وب سایت شما به محافظت از موارد زیر کمک می کند:

منابع دیجیتال

بدافزارها می توانند به هکرها اجازه دسترسی به سایت شما را بدهند. و به آنها اجازه دهند از وب سایت شما برای میزبانی از ویروس هایی استفاده کنند که می توانند. داده های حساس را بدزدند، سایت شما را خراب کنند. یا دستگاه های بازدیدکنندگان را آلوده کنند.

برخی از هکرها از بدافزار برای رمزنگاری مخرب استفاده می کنند. طرحی برای استخراج ارز دیجیتال با استفاده از منابع دیگران. بدافزار Cryptomining ممکن است قدرت محاسباتی دستگاه شما را کاهش دهد یا از وب سایت شما به عنوان یک مرکز برای آلوده کردن دیگران استفاده کند.

اعتبار وب سایت

اگر سایت شما دچار نقض امنیتی شود، حتی اگر مشکل را حل کنید، ممکن است اعتماد مشتریان خود را از دست بدهید. اطمینان از ایمن بودن وب سایت شما به حفظ اعتبار برند شما کمک می کند.

رتبه بندی گوگل

HTTPS از سال 2014 یک فاکتور رتبه بندی گوگل بوده است. گوگل همچنین آن را بخشی از تجربه کاربری کلی سایت در نظر می گیرد و به آن اعتبار بیشتری در الگوریتم می دهد.

چگونه می توانم بفهمم که یک وب سایت امن است؟

همانطور که شما در سایت های مختلف آنلاین حرکت می کنید. لازم است که بدانید چگونه وب سایت هایی را که امن هستند. و کدام امن نیستند را شناسایی کنید. خوشبختانه، می توانید از چند سیگنال سریع و آسان برای بررسی امنیت استفاده کنید.

به عنوان مثال ، یک وب سایت به احتمال زیاد امن تر است اگر:

  • URL با HTTPS شروع می شود
  • URL به درستی نوشته شده است
  • سایت شامل اطلاعات تماس می باشد
  • می توانید نظرات مشتریان را به صورت آنلاین پیدا کنید

بیایید بررسی کنیم:

URL با HTTPS شروع می شود

URL با HTTPS شروع می شود

S ""  در HTTPS مخفف " امن " است و به این معنی است که وب سایت از یک لینک سرور رمزگذاری شده استفاده می کند.

همچنین باید یک نماد قفل کوچک در سمت چپ URL مشاهده کنید. یک اتصال رمزگذاری شده، داده های شما را در برابر عوامل مخرب حفظ می کند.

URL به درستی نوشته شده است

کلاهبرداران گاهی اوقات نسخه های جعلی از وب سایت های واقعی را ایجاد می کنند، به این امید که کاربران را فریب دهند تا اعتبار ورود یا اطلاعات پرداخت را وارد کنند. املا را دوبار بررسی کنید و تأیید کنید که با سایتی که قصد دسترسی به آن را دارید مطابقت دارد.

وب سایت شامل اطلاعات تماس است

وب سایت های واقعی متصل به مشاغل معتبر معمولاً دارای صفحه تماس با ما هستند. که راهی برای دسترسی مشتریان به آنها فراهم می کند.

شماره تلفن و آدرس فیزیکی بهترین هستند. زیرا تأیید آنها آسان تر است. با این حال، یک آدرس ایمیل همچنین به شما اطلاع می دهد. که شرکت می خواهد مشتریان بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

می توانید نظرات مشتریان را به صورت آنلاین پیدا کنید

جستجوی گوگل به شما امکان می دهد تا ببینید افراد دیگر در مورد شرکت یا وب سایت چه می گویند. به سرعت متوجه خواهید شد که آیا شخص دیگری قبلاً آن را به عنوان یک خطر یا کلاهبرداری احتمالی در Google Reviews علامت گذاری کرده است.

آیا وب سایت شما امن است؟

تاکتیک های بالا می توانند به شما کمک کنند تا مشخص کنید سایتی که از آن بازدید می کنید ایمن است یا خیر، اما برای تعیین اینکه آیا وب سایت شما ایمن است یا خیر، به مجموعه ای متفاوت از ابزارها نیاز دارید. هنگامی که نیاز به تأیید امنیت سایت خود دارید از نکات زیر استفاده کنید:

  • از گوگل استفاده کنید
  • مراقب هشدارها باشید
  • یک بررسی امنیتی را اجرا کنید

بیایید در مورد هر تاکتیک بحث کنیم:

1-از گوگل استفاده کنید

از گوگل استفاده کنید

گوگل چند گزینه آسان برای بررسی امنیت سایت شما ارائه می دهد. اگر عجله دارید، ابزار Safe Browsing Google به شما امکان می دهد. وضعیت امنیتی فعلی سایت خود را در چند ثانیه بررسی کنید. فقط به صفحه وضعیت سایت گزارش شفافیت Google بروید و URL خود را در قسمت «بررسی وضعیت سایت» وارد کنید.

اگر کمی زمان بیشتری دارید، "site:yourdomain.com"  را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید. در حالی که این گزینه کمی بیشتر طول می کشد، یک نمای کلی کمی دقیق تر به شما ارائه می دهد.

هنگامی که نتایج ظاهر شدند، آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه آنها به صفحاتی در سایت شما منتهی می شوند. در چند نتیجه اول حتماً به دنبال هشدار "این سایت ممکن است هک شود" باشید.

2-مراقب هشدارها باشید

البته، شما به طور فعال امنیت سایت خود را هر دقیقه از روز بررسی نمی کنید. اعلان ها از منابع خارجی می توانند به شما در مورد مشکلات احتمالی زمانی که مشغول کارهای دیگر هستید هشدار دهند.

شما باید مراقب هشدارهای منابع مختلف باشید، از جمله موارد زیر:

  • هاست سرور شما
  • کنسول جستجوی گوگل
  • نرم افزار اسکنر بدافزار سایت شما
  • مرورگر شما
  • کاربران سایت

3-یک بررسی امنیتی را اجرا کنید

وقتی می خواهید نگاه دقیق تری به امنیت سایت خود داشته باشید، چند گزینه دارید. دسترسی به گزارش "مشکلات امنیتی" خود از طریق سرچ کنسول Google شما یک نمای کلی رایگان در اختیار شما قرار می دهد. شما بررسی گوگل را در مورد چندین مشکل امنیتی بالقوه ، از جمله آلودگی های بدافزار و تلاش های فیشینگ خواهید دید.

اگر می خواهید از داشتن یک متخصص حرفه ای سایت خود را راحت کنید، نظارت امنیتی وب سایت را در نظر بگیرید. تجزیه و تحلیل امنیتی سایت، سایت شما را برای خطرات و آسیب پذیری هایی مانند بدافزارها، ویروس ها و لینک های مضر اسکن می کند.

چگونه وب سایت خود را ایمن نگه داریم

هنگامی که وب سایت خود را ایمن کردید، باید مطمئن باشید که امن می ماند. با این نکات برای حفظ امنیت وب سایت، از سایت خود محافظت کنید:

از یک میزبان امن استفاده کنید

اکثر ارائه دهندگان مطرح و معتبر دارای ویژگی های امنیتی داخلی مانند فایروال برنامه های وب هستند که سایت های میزبانی شده آنها را ایمن نگه می دارد.

حملات انکار سرویس ddos یکی دیگر از تهدیدات امنیتی بزرگ است ، بنابراین بسیار مهم است که به دنبال میزبان هایی با حفاظت قوی ddos باشید.

یک سیستم مدیریت محتوای خوب (CMS) علاوه بر کمک به ساخت سایت و مدیریت محتوای خود، به محافظت از سایت شما کمک می کند. CMS شما باید مرتباً با محافظت های به روز در برابر حملات سایبری فعلی به روز شود. به دنبال یک CMS با رابط کاربر پسند باشید تا نصب و نظارت بر تغییرات جدید را آسان تر کنید.

از پروتکل HTTPS استفاده کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، HTTPS یک پروتکل امن است که از پیوند رمزگذاری شده بین وب سایت و سرور استفاده می کند. یک HTTPS هر داده حساسی را که سایت شما جمع آوری می کند، مانند اطلاعات شخصی یا شماره کارت اعتباری، رمزگذاری می کند و آن را در برابر هکرها ایمن نگه می دارد.

رمزهای عبور خود را مدیریت کنید

گذرواژه های بازیافتی یا قابل حدس زدن آسان می توانند مانند کلیدی در زیر تشک برای مهاجمان سایبری باشند. کارشناسان امنیت سایبری استفاده از احراز هویت دو مرحله ای به همراه رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد را توصیه می کنند. اگر مشکوک به نقض امنیتی هستید، باید بلافاصله رمز عبور خود را تغییر دهید.

ابزارهای امنیتی وب سایت خود را فعال نگه دارید

ابزارهای تست امنیت وب سایت مانند اسکنرهای ویروس و نرم افزارهای ضد بدافزار را نصب کنید. اگر میزبان وب شما محافظت DDoS یا فایروال برنامه وب (WAF پرا ارائه نمی دهد، برنامه هایی که آنها را ارائه می دهند ارزش سرمایه گذاری را دارند. به خاطر داشته باشید که هر گونه خدمات اشتراک پولی را به موقع تمدید کنید تا از نقص در پوششی که می تواند سایت شما را آسیب پذیر کند جلوگیری کنید.

امنیت خود را به طور منظم آزمایش کنید

تنظیم یک برنامه منظم برای آزمایش اقدامات امنیتی به شما امکان می دهد هر گونه آسیب پذیری را در اسرع وقت پیدا کرده و برطرف کنید. هر بخش از وب سایت خود را به طور مرتب به عنوان یک بازدیدکننده مرور کنید تا به دنبال اشکالات، پیام های خطا یا تغییر مسیرهای مشکوک باشید. برای بررسی مسائلی که ممکن است متوجه آن نشده باشید، حسابرسی های امنیتی منظم را در نظر بگیرید.

امنیت وب سایت خود را با شرکت برنامه نویسی آرماناوب افزایش دهید

از بدافزار گرفته تا گذرواژه های ناامن و ابزارهای امنیتی از کار افتاده، وب سایت شما ممکن است دارای نقاط ضعفی باشد که آن را در برابر حملات سایبری آسیب پذیر می کند. برای محافظت از اطلاعات مشتریان و شهرت خود، حفظ امنیت وب سایت خود تا حد امکان بسیار مهم است. خوشبختانه آرماناوب می تواند کمک کند.

هنگامی که شما درخواست یک گزارش سئوی رایگان می کنید، یک بررسی امنیتی وب سایت رایگان برای سایت خود دریافت خواهید کرد. گزارش شما شاخص های اعتماد، حریم خصوصی ایمیل و گواهی لایه سوکت های امن (SSL) سایت شما را ارزیابی می کند. اگر به دنبال تجزیه و تحلیل عمیق تر هستید، یک اسکن امنیتی کامل وب سایت و نظارت را در نظر بگیرید.

ما همچنین خدمات امنیت و نگهداری وب سایت، از جمله اسکن های امنیتی و پشتیبانی روزانه، به علاوه کمک به بازیابی وب سایت شما در صورتی که هکرها آن را نقض کنند، ارائه می کنیم. با یک شرکت حرفه ای تعمیر و نگهداری وب سایت که امنیت شما را مدیریت می کند، می توانید راحت تر نفس بکشید.

اگر می خواهید شروع کنید، با کارشناسان شرکت طراحی وب سایت آرماناوب تماس بگیرید تا امروز با یک راهبردشناس صحبت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: